Truly Sunshines ♥

Jiwang #part two.

Akuh taktahu apa yang perlu akuh ungkapkan tetapi jari ini masih giat menaip tanpa menghiraukan keadaan sekeliling. Akuh musykil mengapa perlu ada orang ketiga dalam setiap perkara sedangkan berdua itu lebih baik. Tapi itulah realiti kehidupan manusia zaman sekarang. Langit tak selalunya cerah , dan hati tak selalunya gembira. Ikut kata hati , ikut peredaran kehidupan.


Akuh menjadi ingin merasa apa itu cinta. Akuh sendiri tertanya-tanya apakah sebenarnya cinta. Mungkin akan muncul kebahagiaan dalam perpisahan ? Tapi jika berlakunya perpisahan , mana mungkin adanya kebahagiaan ? Mungkin , mungkin dan mungkin akuh sendiri yang tak paham dengan bahasa-bahasa sastera. Mungkin akuh tafsirkan sebegini , dan orang sastera tafsirkan sebegitu. #sigh


Kekadang akuh merasakan cukuplah hidup sekadar untuk hidup sedangkan diri sendiri masih tidak cukup kuat untuk menghadapi masalah duniawi. Semua yang berlaku pasti ada hikmahnya. Akuh sendiri akui tentang perkara tersebut. Akuh perlu kuat untuk menghadapi semua yang telah ditentukan olehNya.


Sang hitam boleh memberikan impak yang positif jika kena pada tempatnya. Sang hitam itu sendiri yang akan menguatkan kita dalam menghadapi segala cabaran onak duri dalam kehidupan. Mengajar kita tabah dan terus berusaha dalam menggapai sesuatu impian yang telah diimpikan selama ini. Namun , sejauh mana kita boleh bertahan dan melawan segala anasir-anasir daripada sang hitam itu ? Jawapannya ada pada diri kita sendiri. #Tepuk dada tanya selera :D


Akuh tak kesah apa yang orang lain kata. Akuh langsung tak kesah andaian orang lain terhadap akuh. Yang penting akuh tahu akuh di pihak mana. Yang penting akuh sendiri tahu akuh berada di paksi yang benar. Persepsi orang takkan kita boleh ubah sampai bila-bila. Akuh adalah Akuh , tiada apa yang boleh menggubahnyaa. Akuh akan mencuba , walaupun benda tuhh perit :)